Matallergi

2015-04-19

Den här helgen är för dig som vill lära dig mer om astma och allergi samt träffa andra allergifamiljer för att dela kunskap och utbyta erfarenheter och möta andra som förstår.

Under stor del av helgen kommer barnen med astma och allergi, syskonen och föräldrarna ha separata program. I programmet varvas erfarenhetsutbyte med föreläsningar och aktiviteter.

Sista ansökningsdag är den 15 maj 2015.

Kategorier: Föreningen, Matallergi
2012-04-17

Belindas cafe, som gjorde tårtor utan gluten, ägg, nötter och soja har flyttat. Produkterna kan nu beställas:
Cafe Alafors, Lunnavägen 4 ,449 50 Alafors
Öppettider:M-F 06.00-14.00
Ring och beställ helst två dagar innan Tel: 0303-741110

Ladda ner pdf med fler detaljer och presentation här!

2012-02-26

Hemsidan Forum För FödoämnesAllergi, www.fffa.se innehåller mycket intressant information både för patienter och medicinsk personal. Ansvarig för sidan är dr Ulf Bengtsson som har mycket stor erfarenhet.

2012-02-26

"Gott, nyttigt och tryggt", en handledning för förskola och skola finns för närvarande inte kvar på webben. Detta var ett användbart material att använda som stöd vid kontakter med måltidspersonal. Föreningen arbetar tillsammans med Göteborgs Stads Allergikommitté för att hitta en ny hemvist för materialet.

Har du aktuella problem kan du höra av dig till oss -vi har några ex kvar av boken som gjordes 2003.

Prenumerera på